Vin iFokus

Vin

Etikett: italien
Läst 4665 ggr
Pilgrimen
0

Tommasi Amarone della Valpolicella Classico

Till ostbrickan på julafton funderade jag på om jag skulle plocka fram och korka upp en Tommasi Amarone eller en Zenato Ripassa.

Det blev Tommasi Amarone della Valpolicella Classico (nr 22350) 269:-

Kraftig och robust. Lite eldig, mörka körsbär, mörk choklad och jordig.

Det här är ett vin man inte öppnar upp hur som helst och till vad som helst. Den får gärna stå och lufta sig ett tag. Passar utmärkt till ostbrickan. Till mat är den nog perfekt till vilt. Det här är även ett vin som man bara kan sitta och njuta av i ett gott sällskap.

Är man beredd och villig på att slänga ut 269:- på ett vin så är det inte helt fel att lägga det på detta vin. Prisvärt enligt min mening.

Betyg: 4

Hawknestgrove
0

Wow!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

[camillahj]
0

Jag köpte en flaska av detta vin igår, det ska vi korka upp till ngt speciellt tillfälle tänkte vi :)

Hawknestgrove
0

vad skoj…..

Hawknestgrove
0

Inget tillfälle ännu?

[camillahj]
0

nej, vi ska nog laga ngt med vilt en dag då ska vi korka upp den, kanske nästa helg!

Hawknestgrove
0

Åh hoppas på jaktlycka?

[camillahj]
0

Haha nej, vi får nog hoppas på Ica Skrattande

Hawknestgrove
0

OK….. Där finns det med säkerhet och mera lättillgängligt! Här är boxen full sen förra året, så det brådskar inte med någon jakt.

[camillahj]
0

Vi var "tvungna" att öppna flaskan igår då sambon stod och lagade god middag när jag kom hem från jobbet och han frågade vad jag ville ha att dricka till, jag ville ju ha vin såklart och den enda flaskan som stod på bänken var denna Skrattande Det var ett riktigt gott vin tyckte vi båda och det passade bra ihop med entrecote också!

Hawknestgrove
0

Så trevligt…. Ja, just det där goa glaset rödvin på lördagseftermiddagen, när man lagar en extra god middag, det är för mig veckans höjdpunkt. Sen kan det kvitta på kvällen, men just det här glaset, när man står och stökar och smakar. Mmmmmmmmm

Hawknestgrove
0

de italienska vineran är som sagt väldigt lena oh mjuka i smaken. ett jag gillar både smak-och förpackningsmässigt, är Allegro