Beställa vin från frankrike?
Har fått två vin ett rött och ett rose från frankrike som båda var väldigt goda, det röda hette Cheval Noir saint-èmilion och rosevinet Les Fleuroses Cabernet D'Anjou. Så nu undrar jag om någon här inne har erfarenhet av att beställa vin i från Frankrike.
Ingen erfarenhet men jobbar ibland på systembolaget.
Det du ska göra först är att kolla om det finns nån leverantör som har det vinet i sverige (vissa säljer bara till restauranger så att det inte finns på systembolaget betyder inte att det inte finns i sverige). Om du inte hittar någon agentur till vinet i sverige ska du ta kontakt med vingården som har det vinet för att göra en privatimport (de flesta har en hemsida på internet numera), finns information på systembolagets hemsida på hur du går tillväg sedana. Transporterna blir inte så värst dyr när det går via systembolaget men det kan ta tid eftersom man ser till att samtransportera så det kan ta 1-3mån. Nackdelen vid privatimport är att du troligtvis måste beställa några lådor, det är de som gör vinet som bestämmer vilket är minsta mängden de skickar inte systembolaget. Och de tycker ofta det inte är lönt skicka bara några flaskor.
Hur har du lyckats?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Har inte haft tid, tänkte börja med bolaget i stan och se om det finns något liknande eller om det går att beställa där. Å andra sidan åker mannen till france om 14 dagar så han får väl bunkra upp då.
ja det är nog det allra enklaste!!!!
hur har det gått?
Putt???

Har inte hunnit till systemet och resan till Frankrike blev flyttad, tror dock att han kommer åka om 14 dagar så då hoppas jag de ska hinna med att handla (de åker dock bara dit och hem, så vi får se om det blir någon tid över).
haha, ja i värsta fall får de väl ta och stanna till i Flensburg som alla andra!

Flyg dit onsdag och hem torsdag….
Ok, då gick inte det…….

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nix, tyvärr, det kanske är dags att bege sig till bolaget trots allt
JA men det är inte fy skam. Jag är väldigt nöjd med det svenska bolaget. Kunnig personal, stort utbud

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag håller med #12, vi har superservice i vår lilla stad.
ja, jag tror det är svårt att finna så bra service som vi har på våra bolag i andra länder. Ok klart att det finns, men vi är nog rätt så outstanding
putt