vin till kräftskiva?
Jag och min sambo ska ha en liten mysig kräftskiva på tu man hand på lördag och jag vill överraska honom med lite god mat och dryck. Så jag skulle bli superglad om ngn här har bra tips på vin som kan passa till kräftor och västerbottenpaj med persilja, basilika och gräslök i!
Nu dricker vi båda två helst rött, men kom gärna med tips, vilka som!
kolla den här tråden! tasteline har många bra tips!
http://vin.ifokus.se/discussions/4dc40ecd88f4724d23005c0a-veckans-tasteline#discussions-1
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag blev rekommenderad detta vin till kräftor ,tänkte prova det till vår kräftskiva i helgen :
Leth Duett Riesling Grüner Veltliner Trocken (nr 4587) 69kr Vitt vin, Torrt, Friskt & Fruktigt
Jag ska flukta runt bland vinerna på systemet imgn tänkte jag och se om de har ngt att rekommendera, ska kolla upp det du nämnde oxå #2
Jag tänker återkomma med vad det blev och hur det blev 
ja en riesling är inte fel…
Wildbours Rock är ju en bra sån.
Har varit på systemet idag och inhandlat mitt vin till kräftorna ikväll. Det blev Gräsö, Riesling från Tyskland, tydligen var det ett av de viner de säljer mkt av nu i kräfttider och tjejen i butiken kunde rekommendera det bland andra så det ska bli spännande att se hur det smakar ikväll!
Någon som provat Gräsö förr?
Nej, ingen aning. Var den bra?
Gräsö var mkt gott och passade utmärkt både till kräftorna och till pajen, dock skulle jag köpt två flaskor för vi drack upp innan maten var klar haha. Men kan mkt väl rekommendera det till den typen av mat trots att man numer mest dricker rött och mannen likaså.
haha, tråkigt!!!!!