Vin iFokus

Vin

Etikettervintipsvinkunskap
Läst 1914 ggr
[camillahj]
2011-06-21 07:40
0

fredagsmys

Jag och min sambo har en väldigt mysig grej vi har som fredagsmys! Vi turas om att varje vecka köpa en flaska rött på systemet som vi sedan njuter av till middagen och under kvällen. På så sätt har vi testat fram massor med nya goda viner. Någon vecka en billig variant, nästa vecka en lite dyrare, veckan därpå har det varit amerikanskt och nästa vecka är det kanske spanskt etc etc.

Hawknestgrove
2011-06-22 14:51
0

Ine dumt alls! eftersom ni både tar den till maten och till myset, så blir det så pass lite, så man  kan urskilja vilka som är helkass och vilka som är Ok. under förutsättning att man för protokoll

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[camillahj]
2011-06-22 14:59
0

Ja precis! Vi bör ju dock föra ngt typ av protokoll eftersom vi båda hittat ett par favoriter men nu inte riktigt minns vilka sorter det var haha. Men själva grejen är verkligen mysig.

Hawknestgrove
2011-06-22 16:02
0

precis…… ni får göra en anteckningslistaSkrattande

Hawknestgrove
2011-07-03 21:21
0

något att repportera?

[camillahj]
2011-07-08 21:03
0

Ja förra veckan drack vi ännu ett rött gott vin…minns ju inte nu vad det hette..(har fortfarande inte börjat anteckna) men ikväll njuter vi av ett rött cabernet sauvignon & merlot-vin som heter Leva, ett bulgariskt mycket gott vin med smak av skogsbär och vanilj, det var riktigt mjukt och fylligt i smaken med en tydlig vaniljsmak i slutet) har börjat låta lite som en vinexpert här) haha! Skrattande

Hawknestgrove
2011-07-10 17:49
0

Ja Leva är gott. Det har jag också provat. Tänker på Balkanländerna, så är  de rumänska vineran  väldigt goda, som jag nämnt förut

Hawknestgrove
2011-07-17 17:06
0

putt

[camillahj]
2011-07-17 17:32
0

I fredags slog vi på stort och köpte en BiB (mest för vi hade kalas igår), Hidden Rock rött, det var riktigt fräscht och gott!

Hawknestgrove
2011-07-17 17:43
0

ja den är faktiskt väldigt god…..