Vin iFokus

Vin

Etikettallmänna-frågor
Läst 7370 ggr
nilhorp
0

Korkskruv som handbagage på flyget?

Är det någon där ute som känner till om det finns godkända korkskruvar som man får ta med sig i handbagage på flyget? Jag flyger ofta med lätt packning och börjar tröttna på att köpa billiga korkskruvar varje gång jag ska ut och flyga. Hittade en japansk där skruven fanns inuti ett rör, men den tog man i säkerhetskontrollen på Bromma för något år sedan.

Hawknestgrove
0

så du har aldrig nåot annat bagage då? För då blir det nog problem….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

tycker det där är märkligt egentligen… jag flög dagen efter den 11 september.. var rejält skakig o ville inte läsa tidningar innan jag var på plats…rejäla säkerhetskontroller i england som jag klarade… SEN läste jag tidningarna om att dom hade haft pappersknivar.. blev lite nervös då för jag har nämligen papperskniv på jobbet o hade den med i handväskan….men dom såg den inte…

funderade under min vistelse där hur jag skulle göra….men kom fram till att jag tyckte det var slöseri att lämna den kvar i england… så den låg kvar… gick igenom säkerhetskontrollen o jag fick den med hem…

lite skrämmande…

numera har jag INGEN papperskniv i väskan…Cool

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

nilhorp
0

Självklart åker korkskruven i det incheckade bagaget när sådant finns, men problemet är jag undviker tyngre bagage för att spara tid på flygplatserna. SAS t ex tillåter numera 2 väskor à 8 kg för vissa biljettyper, men även med en väska på 8 kg kommer man långt vid endast en övernattning.

Hawknestgrove
0

ÅH! Får man ha så mycket?…. Har för mig att förr i tiden så var det bara 5 kg… HAHA! Ja du för säkerhets skull, så hade jag nog köpt en korkskruv på plats… Du kan ju alltid ge bort den i present sen, elelr sälja den på Tradera! Folk köper ju vad som helst!

essut50
0

Tydligen får man ha en liten kniv med sig på flyplanet nu. Såg det när vi flög till London förra veckan. Dom har lättat lite på det hela nu..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

märkligt. För vad ska man med en kniv till när man flyger?