Ny sajtvärd!
Vill bara berätta att sajten från och med idag har fått en ny Sajtvärd, Gunilla, Hawknestgrove, har glädjande, och äntligen, tackat ja till att ta över sajten. 
Själv tänker jag lägga mer fokus på mina medarbetarskap på kattsajterna och på de övriga två sajter där jag är värd.
Hoppas att med Gunilla i ledningen så kommer den här sajten få upp aktiviteten!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
JA ok, jag kanske inte är den mest aktiva, men ska försöka hålla uppe lite nyheter från Systembolaget och som sagt, Sajtvärd är ju egentligen bara den som står med hundhuvudet, ifall något händer…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
OCh jag har förenklat sajten lite. Nu har jag basra rubriker kvar med vinproducerande länder i stort sett. Håller på att städa lite för det är lite för många nummer på rubrikerna

ska försöka kika in här då o då o kanske få lite mer kött på benen…lycka till gunilla…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

får man hänga här även om man inte gillar vin??
Alla djur behöver någon som bryr sig!
Vad roligt Gunilla!!! Önskar dig lycka till med sajten!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Kul att ni tittar in!
Grattis Gunilla.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Det verkar som om en del inlägg och artiklar har försvunnit. Vad har artiklarna om dom olika druvsorterna tagit vägen? Jag nämnde sajten och dom artiklarna för en nybörjare på vin men dom fanns inte kvar.
Det var bra artiklar för dom som inte vet så mycket.
det är tyvärr så, att både jag och många med mig såg inte skogen för alla träd. Det var bra och avancerat, men alldeles för avancerat för många nybörjare.
Även om upplägget var avancerat så förstår jag inte varför druvartiklarna försvann. Dom borde väl ha varit till stor nytta för nybörjarna.
Det borde vara bra för nybörjare att lära sig lite om olika druvor och annat när dom skall köpa för att prova sig fram. Eftersom det inte alltid är lätt att få bra råd på systemet så gäller det att kunna lite själv.
Jo jag vet. Men då kan jag i så fall rekommendera å det varmaste att gå in på Systembolagets hemsida. Mer saklig och bra info än på den hemsidan kan man knappt få. Att botanisera runt där är en fröjd. MAn kan ju bara som ett exempel se hur många exemplar av just det du vill köpa, som finns i just din butik. Timme för timme… Rätt skoj att se hur antalet av en viss vara förändras! Och bra mattips finns där med.
Om det nu är så att man skall hänvisa till systembolaget så undrar man varför den här sajten skall finnas. Eller skall det vara någon sorts inkörsport till systembolagets websida.
Jag håller med om att det finns mycket information på systembolaget men det är ofta ganska ytligt och eftersom sortimentet är ganska snävt förutom billiga lådviner så kunde det kanske vara kul för medlemmar att läsa lite mer.
Men det är lugnt. Systembolaget och lådviner passar nog många.
Lycka till Gunilla!
tråkigt att avancerade artiklar inte finns kvar för det finns ju både nybörjare och mer avancerade som är medlemmar. Jag gillar att läsa allt och ser inte skillnad på nivå
OCh nu kan jag inte ens få fram decembers vintips. När jag vill klicka fram så har jag inte tillgång till sidan