Campolieti
Detta vin är gott att göra köttgrytor på men även att dricka till grytan.
Jag brukar göra en gryta på nötkött, tärnat bacon, champinjoner smålök, vin, rosmarin o buljong.
Till detta funkar det med ett hemlagat potatismos där jag har i västerbottenost efter smak.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
vad mycket gott man lär sig av dig! Denna gryta ska jag verkligen prova att laga. Något speciellt kött du använder? Entrecote borde väl funka?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Hej
Jag använder högrev eller märgpipa av nöt, entrecote tycker jag är för lyxigt att ha i en köttgryta om jag ska vara ärlig. Viktigt att koka köttet tillräckligt länge bara jag brukar koka 1,5 timme innan jag har i smålökarna och låter det koka ytterligare 30 minuter.
Hälsningar
Louise
Jag har turen att kunna få kött väldigt billigt genom min sambos föräldrar så jag har inte direkt reflekterat över det faktiskt
Men du har rätt.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Försökte söka på detta vin på bolaget, men ingen träff.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hej det heter Campolieti Ripasso nummer 6792 hoppas det går bättre nu. Den finns både som hel och halvflaska.
Hälsningar
Louise

Ibland lär man sig saker av andras dryckestips, i Allers denna vecka fick jag lära mig att ripasso får man om man låter valpollicellavin jäsa tillsammans med druvresterna efter amaronetillverkningen.
Den fick betyg 5 vilket betyder ett fynd just till smakrika kötträtter.
Hälsningar
Louise
Det är väl ofta just så man lär sig nya saker, alltså genom andra människors tips 
Detta vin passar också fint till grytor gjorda i lergryta 
Till grytor ska man använda kött som ska koka länge för att få full arom och smak på grytan. Entrecote och annat snabblagat kött blir godast att steka eller grilla 
/Désirée

Ett bra vin av god kvalitet som kan lagras enligt stora vinguiden.
Hälsningar
Louise