Vin iFokus

Vin

Etikettövrigt
Läst 1626 ggr
[MargaretaA]
0

I mitt kylskåp

Jag gillar både rött och vitt vin, men väljer mest efter årstid.

Just nu har jag en flaska J.P. Chenet rött och en flaska  vitt bubbel som heter Jean Louise. Sen har jag också en flaska Blossa Lingonglögg som jag ville testa. Den var faktiskt godare än jag hade väntat mig Tungan ute

Vad har ni i era kylskåp i kväll?

Loucar
0

I kylskåpet finns bara mineralvatten för stunden men i vinstället finns en flaska Blossa starkvinsglögg, en flaska Alles Verloren och en flaska Lindemans.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

korseett
0

inget i kylskåpet men i annars har jag både lättglögg och starkvinsglögg från Blossa och så året glögg som vi inte provat ännu. En flaska rödvin som jag inte minns namnet på står där också

Hawknestgrove
0

ja Jp Chenet är i mitt tycke inget dåligt vin. Många buar åt det, men inte jag.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Loucar
0

Det är ju det som är så bra med att det finns många sorters vin det finns nåt som passar allas smak (undantaget de som inte gillar vin alls då) Glad

Hälsningar

Louise

[MargaretaA]
0

Det finns en hel del sämre det vet jag. Eftersom jag inte är nån vinkännare så blir det rena lotteriet om jag vill testa nåt nytt. Då kör jag hellre med gamla beprövade sorter så man vet vad man får - och slipper bli besviken. men ibland drar man vinstlotter också faktiskt Tungan ute

Loucar
0

#5 Finns en hel del bra tips på viner härinne så du kan säkert hitta nån ny favorit. Tungan ute

Hälsningar

Louise

[MargaretaA]
0

ja jag misstänker det, så jag ska nosa runt lite och kolla Glad