Vin iFokus

Vin

Etikett: sydafrika
Läst 1992 ggr
Loucar
0

Två röda viner som jag gillar

Two Oceans Shiraz Cabernet Sauvignon (nr 2046) från Sydafrika. Jag tycker det här vinet är både gott och lättdrucket. Gillar den lite rökiga smaken som är så karaktäristisk för flera sydafrikanska viner. På Systemets beskrivning står det: "Fruktig, rökig smak med inslag av mörka bär, örter, sötlakrits och vanilj". Kostar 62 spänn/flaskan. Finns tyvärr inte som bag-in-box.

Vill man hellre köpa bag-in-box så finns Cape Original Shiraz Cabernet Sauvignon (nr 12890), för 179 kr. Även det från Sydafrika.

Inte riktigt lika gott som det förra men nästan. Systemets beskrivning: "Bärig, aningen bränd smak med inslag av röda bär, örter och vanilj". En bra grej med det här vinet är att det är ekologiskt producerat.

Märks det att jag gillar sydafrikanska viner? Tungan ute

/Batski

Flyttat detta inlägg från tipstråden/Loucar

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

korseett
0

inte provat sydafrikanskt vin ännu men nån gång ska väl oskulden tasOskyldig fast inte med rött

DesK
0

Här är en till som gillar sydafrikanska viner  Glad

Korseett du har gått miste om något!

Loucar instämmer med dig att nr 2046 är godast av de 2 du beskriver  Tungan ute

Men smaken är som baken delad  Flört

/Désirée

Loucar
0

DesK det är  Batskis inlägg jag flyttat på så jag tror inte jag druckit nåt av domFlört.

Hälsningar

Louise

DesK
0

Åh suck, jag är ett blindstyre  Rynkar på näsan

Då rekommenderar jag dig också att testa det och andra Sydafrikanska viner. Finns många goda till rimlig peng  Tungan ute

/Désirée

Loucar
0

Man får vara blindstyre DesK det är ofta så man får nya vännerFlört.

Jag har provat några sydafrikanska viner o det är helt ok. Two oceans har jag för mig att jag druckit men att det var vitt vin.

Den enda jag har nåt negativt att säga om är Le Chasse o det är högst personligt då jag får kraftig huvudvärk av denna. Men jag ska tipsa om ett bra matkombination till den för det var inget fel på smaken, men det gör jag i en egen tråd.Glad

Hälsningar

Louise