Vin iFokus

Vin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 1471 ggr
David
0

Bra och dåliga kombinationer

Finns två nya grupper, bra respektive dåliga kombinationer mat/vin.

Lägg gärna in trådar där med era erfarenheter. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Charlie8
0

Efter som du startat tråden undrar jag vad du har för erfarenhet och vad du upplever som miss och match

//C

Loucar
0

#1 Det var jag som gav förslaget till David om dessa trådar då jag tyckte det kunde vara kul o dela med sig av både sina bra och dåliga erfarenheter av olika kombinationer mat/vin. På så sätt kan man ju undvika att göra misstag. Jag skriver alltid ner vad jag äter till vin jag dricker fick den rekomendationen när jag började dricka vin.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

Charlie8
0

Håller med helt en bra tråd som jag ska försöka utveckla något.

I sommar har jag inköpt en rök och  har rökt aborre. Till detta har jag funnit att med lättare röksmak på fisken passar en riseling bra eller Pinot grigio fr Alcase utmärkt. Ett gewurstraminer eller halvtorr blev för mäktig, de passar annars utmärkt till rökta laxar.

/ C

David
0

#1. Jag har faktiskt inga erfarenheter alls. Just därför blev jag väldigt glad över Loucars förslag, för åtminstone jag, och säkert många med mig, har chans att lära oss, vad som är bra, och vad som är "mindre" bra.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hawknestgrove
0

haha då ska jag väl ta en absolutt omöjlighet här.  Drick ALDRIG vin till surströmming……..UNdvik alkohol överhuvudtaget och kolsyrade drycker till denna goda delikatess. enbart vanligt vatten är att rekommendera. Ingen höjdare att behöva rapa sursströmming…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....