Favoritkaffet
Vi pratar om livets goda drycker och till dem hör ju kaffet enligt mig. Jag älskar kaffe! Jag har en favorit, min kille brukar köpa på Täby centrum. Ett franskrost som mals i affären, helt underbart!
Finns det något annat än Zoegas Mollbergs Blandning?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Den är fin den! 
Den är faktiskt utmärkt att göra espresso på, om man har en sån där liten hemespressoautomat.

Jaha, Lena! Nu vill jag veta vilken affär i Täby centrum! Vi älskar nämlligen franskrostat!
Det är en liten, liten butik som ligger mitt i centrum, kan man säga. Han säljer choklad, te, kaffe och muggar i alla varianter. Ganska dyrt, men smakar det så kostar det, hi hi! Ligger alldeles bredvid en rulltrappa som går upp till nästa våning.
Då kommer frågan upp helt osökt. Hur tillagar ni ert kaffe? Jag tycker, att ska man dricka vanligt kaffe, så är perculatorkaffe godast.

#5 Jag vet exakt! Tack, nu blir det gott kaffe!
Nå, elbryggare eller perculator?
Jag använder bryggare men perkulator är ju bättre. Helst vill man ju ha espresso också. 
Catarina han har god choklad också tryfflar…

I vardagslag vill jag helst ha vanlig hederlig Gevalia, bryggt i den ordinarie bryggaren, körde kaffeböner ett tag och malde själv i kvarn, minns en sort som heter Blue Mountain, finns i specialaffärer, en dryck som får sinnen att njuta!
Ja, eller Maxwell House!

#10 Jo, vi har suttit där. Och han berättar storie efter storie om det inte finns andra kunder! ett ställe värt att besöka om man är i närheten!
Jobbar man vägg i vägg med ett kafferosteri så har man det lätt. Här nere finns det massor av mindre kafferosterier och väldigt många har expressomaskin hemma. Jag har haft expressomaskin hemma och på jobbet i 10 år nu.
Har ni provat dom små expressokokarna som du ställer på spisplattan?
Spännande det låter med rosterierna Mingdie! Då är det en härlig doft i området emellanåt när man rostar antar jag.?
Nej jag har inte provat en sådan men vet vad du menar. De ska visst vara bra vad jag hört.
#15 Dom där små kokarna är riktigt bra. Jag har alltid med en när jag är ute och reser. Kokplatta är det oftast lätt att få tag i.

Använder pressobryggare (typ Bodum)
Zoega Presso är min favorit, Gevalia Bistro en tvåa.
Så de små är alltså bra? Har en jättegammal liten Philips eldriven, men den är bra. Man kan till och med göra Cappuchino i den.

Nu har vi köpt det franskrostade i Täby Centrum och druckit en dyr, men otroligt god kopp kaffe! Det var verkligen ljuvligt!
Hum, kul för er i Täby 

Stackars dig som inte har 
Ja, synd om mig! Får trösta mig med att jag kan faktiskt, om jag har tid, leta efter riktigt fint kaffe. Vi har även i vår butik möjlihet att mala. Så man kanske ska kosta på sig nån gång att köpa sig ritkigt smarrigt kaffe, bara njuta av själv
kokar mitt godaste kaffe i min kaffepanna på spis eller varför inte ute nu när det är sommar! 
#23. Så gott det låter.
Min mormor brukade alltid koka kaffet och det var min favorit och är fortfarande.
Ja nästan oavsett sort, den första koppen ur termosen när man är ute, den smakar himmelskt!
Härligt Gunilla, nu tar jag min första kaffekopp för dagen och den är alltid godast.
Ja, hela dan är förstörd, om man inte får den första koppen kaffe. Som dessutom går alldeles utmärkt att dricka UTAN cigg!

Mitt STORA favoritkaffe köper jag på Kahl´s eller Bönor och Blad. Det är deras smaksatta kaffe med smaken Irish Creme, smakar precis som Irish Coffe. Vanligt kaffe så är det Zoégas Forza! och Intenzo som gäller.
Jag dricker inte rent bara kaffe, men tycker att det kan vara gott med en cappuccino/café au lait med smak 
Håller med #28. Finns bara de två, som är riktigt goda, när det gäller vanligt kaffe. De duger faktiskt väldigt bra att göra Espresso på. Likaså Mollbergs Blandning. Synd att jag inte har någon butik här, där jag kan köpa det specialkaffet. Men å andra sidan, ha ha, man kan ju ta The Real Thing!
Konstigt hur man är! Nu är det vanligt kaffe som jag helst köper. Köpte Classic nu i veckan. Helt okej!
Ja, det är så olika till vad man ska ha kaffet. På morgonen,så kvittar det vad det är för sort. då går till och med Lid´l:s Pulverkaffe bra. Man ska ju bara vakna.
Har provat de små dyra bukarna med specialkaffe, att ha i espressobryggare och måste säga, att de är mums! Musetti heter de.
Tacka vet jag kaffe kokat på vedspis. Okej, duger med elspis också, men mysfaktor noll då.
Låt vattnet koka upp (helst källvatten) dra av kokaren från plattan, lägg på lagom mängd kaffe och låt stå och dra en stund. Strax före upphällning så häller man i en liten skvätt kallt vatten.
Åh, vilket kaffe!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja, visst är det något visst med kaffe, som man kokat på ved. Men då ska det vara ute på en öppen eld. I vanliga fall så får min mage knas totalt av kokkaffe.

Ja, vedkokat kaffe utomhus! I skogen med vatten så rent att det kan tas från sjön, "suck! Det är gott, det! Så 890-3.. sätt på kaffet så kommer jag till källan 
Zoégas Skånerost är min favorit 
Jag är lagom förtjust i kaffe om det inte är espresso (det älskar jag!) men vanligt svart kaffe, eller latte eller liknande det går inte!
Thé däremot blir det minst 5 koppar om dagen, och då är det en dag då jag inte har någon mjölk hemma, finns det mycket mjölk blir det mycket mer thé 
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar