Glöggsorter
Vilken sorts glögg föredrar ni?

Jag som inte dricker Glögg, i alla fall inte den mamma köper hem, och den jag köper hem vill gärna pröva nå nytt.
Något kanske det finns som man tycker om?
// Liinda
Förr i tiden så brukade jag koka egen. Faktiskt godare och billigare. Gör den på billigt rödvin, sockrar kryddar efter smak med pomeransskal, kanelstänger, nejlikor och kardemumma. sen spetsar jag med vanligt renat efter tycke och smak.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Blossas glöggsorter är goda.
I år har vi i källaren lite olika sorter som ska avsmakas:
Två Blossa stark, en med rom och en med cognac.
Alter Hedens rabarberglögg
Hjortronglögg
Viltglögg
Plus att det nog blir någon Blossa till.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Viltglögg? Vad är det? Rabarberglögg lät faktiskt spännande! Du måste berätta *nyfiken*
#4 Viltglöggen är inte så vild som det låter.
Saft av äpple, lingon, enbär. Socker, kryddor och vatten.
Rabarberglöggen kommer från Alter Hedens rabarberodling i Norrbotten och ska ha anor från medeltiden som medicinaldryck på grund av sin kryddblandning.

Rabarberglöggen är den så där sötsliskig eller? Den låter otroligt spännande! Finns den på systemet eller i vanlig handel?
Har inte smakat ännu, och kan inte svara på om den finns i handeln. Vi har fått den som present, troligen förra julen, och ingen av oss kommer ihåg av vem. Men den ska vara drickbar ännu.
Återkommer med ett utlåtande när jag provat.
Tack fast jag såg bara honungsglögg. Men det är nog gott det med!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag gillar bäst den röda glöggen av märket Blossa! Antingen den i mataffären eller den på systemet som inte är så stark. Vit glögg tycker jag är lite sliskig i smaken, men ändå okej.