Vin iFokus

Vin

Etikettermatdryckestipshelgerpremiärer
Läst 1688 ggr
[LenaB]
0

Snart dags för kräftor.

Det är ju snart dags att köpa lite kräftor. Vad brukar ni ha till? Vilken snaps tycker ni bäst om?

Vh LenaB

Martin
0

Utöver att det givetvis skall vara en MASSA mat på bordet, men som Albert Engström en gång i tiden sade "Kräftor kräfva dessa drycker". Förvånad

Jag dricker gärna Hallands fläder eller Skåne Akvavit.

Jag är väl egentligen ingen snapsdrickare, men de två ovanstående är goda och funkar dessutom bra till kräftor tycker jag. Absolut Citron kan också vara friskt och fungera bra till kräftorna.

mvh Martin

[LenaB]
0

Jag tycker om Skåne och Pors. Det är de som jag mest tycker om när man dricker snaps. Sedan finns det många andra som är helt ok men man har oftast en favorit. Absolut citron är nog mångas favorit vad jag förstår.

paivi
0

Inga kräftor för mig tack Flört

Anders 50
0

Läckö Slotts-Aquavit är en favorit, men Hallands Fläder och Porsbrännvin kommer inte långt efter.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hawknestgrove
0

Havskräftor ska det vara i så fall. Och om man ska ha starksprit, så är det Aalborg Jubileum som gäller. OK, Till nöds, så funkar det med vanlig Skåne också.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

signemo
0

SkrattandeNaturligtvis Hallands Fläder, Hallänning som jag är.

Var rädda om varandra

CatarinaJ
0

Kräftor har jag ätit hela sommaren jag min hemska syndare.. Men jag älskar kräftor och jag dricker alrig snaps till utan vit vin eller bubbelvatten med citron i är vad jag föredrar.

Hawknestgrove
0

Ja, när jag och min före detta hade kräftskiva, så hade vi absolut förbud på alkohol under tiden man åt kräftorna. Då hade alla kul kräftorna gick åt och ingen blev dålig. Sen mot slutet, då kunde eventuell nubbe komma fram och vin. Mycket lyckat, faktiskt

CatarinaJ
0

Är det någon som kan tipsa om ett gott vin till kräftor?

Isak
0

Nja jag avstår nog kräftorna och tar en nubbe istället.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Hawknestgrove
0

Hum varför inte prova en vit La Chasse?

kali
0

Vi hade en flaska Hidden Rock, den vita. Passade perfekt!