Vin iFokus

Vin

Etikettom-sajten-och-ifokus
Läst 2094 ggr
[LenaB]
0

Välkomna till vin.ifokus.se

Tänkte att vi skulle välkomna alla nya medlemmar i en egen tråd. Det kan ju vara trevligt.

Nu har jag inte möjlighet att se direkt när det kommer in nya medlemmar men jag får hålla kollen på första sidan. Missar jag någon är jag tacksam om ni hojtar till. Det har ju blivit många medlemmar fram till nu så det blir lite många att ta upp här. Men vi önskar er riktigt välkomna i efterhand! Bättre sent än alldrig!Glad

[LenaB]
0

Senaste tillskottet bland medlemmar är winoza. Trevligt, välkommen hit och hoppas du ska trivas och delta i diskussionerna på sajtenGlad.

Hawknestgrove
0

Ja välkommen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Martin
0

Och idag blev jag medlem. Kikat här lite fram och tillbaka och var väl här redan med förra sajtvärden när det inte hände så mycket, men nu har det ju blivit ändring på det så då får jag ju bli medlem Glad

Är en 33-årig helt vin-obegåvad kille som bor i Malmö. Dricker helst rött vin, men vitt vin kan gå. I sommar har jag till och med lärt mig dricka rosevin. Men, det är rött som är den stora favoriten.

Ser fram emot att lära mig mer och framförallt få många bra tips på viner.

mvh Martin

[LenaB]
0

Välkommen marnyman! Kul att du slog till och blev medlemGlad!

Rose´vin är faktiskt inte alls dumt. Jag har blivit väldigt svag för mousserande vin. Friskt och sommrigt!

Martin
0

#4 Ja, rosé kan jag som sagt dricka men det är inget jag köper själv Glad Rött skall det vara, det köper jag gärna själv.

Mitt största dilemma ligger i att hitta ett rött vin som passar till kyckling. När jag en gång frågade på Systemet om de kunde hjälpa mig med en vinfråga fick jag svaret att "vi kan hjälpa dig med allt du vill vad det gäller vin", och när jag frågade vilket rött man kan dricka till kyckling, fast att jag vet att man brukar dricka vitt så konsulterade hon sin kollega innan de båda sade "ok, det var en fråga vi inte riktigt kunde hjälpa dig med".

Slutade dock med ett mot roséhållet som faktiskt funkade rätt ok. Men det var ju å andra sidan inte som ett rött heller.

mvh Martin

Hawknestgrove
0

Marny, testa Torredepisa! Kul flaska och bra pris och inte så tungt, som annat rödvin!

Anders 50
0

Och idag blev jag "vinberoende". Men jag vill tala om att jag kan inget om vin, dricker ogärna vin och ingen större nyttjare av sprit. Men tycker mycket om öl. Att jag hamnade här är ett resultat av Gunilla.H:s eviga reklam för vin-sajten på natur iFokus.Glad Bäst att göra henne tillfreds. Fast ni har ju mycket intressant läsning och tips här om mångt och mycket. Mer om mig på min personliga sajt !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[LenaB]
0

Välkommen hit 890_3! Kul att du äntligen blev medlemGlad!

CatarinaJ
0

Hej på er alla nya härliga vinmedlemmar! Hälsar er varmt välkomna!

Catarina

Hawknestgrove
0

Ja, 890-3 tjat ger tydligen resultat! Välkommen in hit! Så då får du prata om öl här inne!

rakuLotta
0

Ja jag började på keramik i fokus men har vidgat mina vyer lite och upptäckt vin i fokus. Började med vitt i tonåren men föredrar nu mest ett fylligt kryddigt rödvin. Min favorit just nu är Monti Garbi ripasso, till nåt gott kött på helgen.

Men Champagne är ju heller aldrig fel.

Hawknestgrove
0

Välkommen till denna lilla stillsama snälla sajt! Här ka du få många tips!