Rött vin?
Hej!
Önskar tips på rödviner, i prisklassen upp till 200-250 kronor (gör inget om de är billigare) 
Är glad i mörka "tunga" viner, men är inget vidare på dem. De får gärna passa till någon bit ost, grillad köttbit eller kryddig mat.
Tackar på förhand!
mvh Martin

7 Deadly Zins 2005 (nr 6690)
Land: USA
Doft: Stor, mycket fruktig, något utvecklad doft med fatkaraktär, inslag av plommonkompott, björnbär, mynta och rök.
Smak: Smakrikt, mycket fruktigt, något utvecklat vin med rostad fatkaraktär, inslag av plommonkompott, lakrits, rök och mynta.
Användning: Serveras vid 16-18°C till grillade rätter av mörkt kött.

Har provat detta vin till just grillat och det var helt underbart, tror att det står mer om det i en tråd under "vintips" Tipstråd: Röda viner
Lätt att komma ihåg också. De sju döddsynderna.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag skulle prova Australiensiskt Shiraz gärna blandat med Cabernet Sauvignon. Tyvär har systembolaget som vanligt koncentrerat sig på dom billiga.
Det är liilebror till dom lite bättre Penfolds som tex Bin 389. Om du får tillfälle att smaka på Penfolds Grange så lovar jag dig att det känns som att komma till himmelriket. Ett annat fint vin men kanske lite dyrt. Ni betalar mycket i Sverige.
Länkarna borttagna då de inte fungerar/Loucar
Mingdie, första länken funkade inte hos mig…..
Ett mycket trevlig vin är Salice Salentino från Italien. Mycket prisvärt, under hundringen.
#5 Vet inte vad jag gjorde fel. Vinet är Penfolds Bin28 Kalima.
Sökte på de orden jag med i bolagets sökfunktion, men icke.

Hidden Rock ett Australiskt vin som jag tycker är jättegott!

Lite mer om Hidden Rock:
En Flaska 56 kronor och boxen under 200 kronor.

Hidden rock finns även som vitt vin också gott!
Ska testa i helgen!

Vad är det för druva i det vita vinet?

Druvan är: 75% Colombard och 25% Verdelho.

Tackar! 
Hum, ska kanske ta och prova det ?!

Det tycker jag ett annat vitt vin med noll smak av jäst (som vita viner ofta har) är California white. Ska i helgen pröva den röda California. 
putt