Vin iFokus

Vin

Etiketter: spanienportugal
Läst 1890 ggr
CatarinaJ
0

Estola 1999 Gran reserva

Har nu kommit tillbaka till Sverige efter min resa till Spanien.

Jag kan konstatera att spanjorerna inte är bäst på vita viner. Däremot de röda Glad Har hittat ett vin som jag blev så förtjust i Estola 1999 Gran reserva 6.90 euro! Så gott!

[LenaB]
0

Välkommen tillbaka! Hoppas du haft det riktigt bra! Ja, de är nog bäst på röda viner. Var ni på någon vingård och tittade?

CatarinaJ
0

Glad Nixpix! Vi hade med oss fyra av våra fem kids! Däremot så hade vi viljat det! Men det får bli en annan gång!

Hawknestgrove
0

Välkommen hem till våren! För den kom idag!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

CatarinaJ
0

Tog med oss våren från Spanien Glad (skojade) Deras cava (inte alla, men många) är suveräna!

Laca
0

Vi bor på Teneriffa och här finns många goda viner från ön. Vet inte om de finns i Sverige. De är väl inga jätteskördar på de här vingårdarna. Någon som vet om det finns på Systemet?

CatarinaJ
0

Har du kollat på systembolagets hemsida? Det finns i så fall där, annars är det inte omöjligt att kolla olika vinimportörer!

Laca
0

Det ska jag kolla!

CatarinaJ
0

Berätta gärna vad du kom fram till! Glad

Laca
0

Jag hittar inte Kanarieöarna - det går väl under Spanien. Och då måste man nästan kunna namnen på vinerna för att hitta dem. Men man kan kanske fråga någon.

CatarinaJ
0

Har du frågat på bolaget? Alltså mejlet någon där?

CatarinaJ
0

Hittade en länk, men vet inte om det är till Kanarieöarna:

http://www.vinportalen.se/producenter.asp?typ=pro&landid=3®ionid=311&sort=

Laca
0

Ja, där fanns ju åtminstone två viner - ett från Tacoronte på Teneriffa och ett från San Bartholome på Lanzarote. Det sistnämnda el Grifo, drack vi härom dagen  när vi var på minisemester på Lanzarote.

CatarinaJ
0

Hur smakade det vinet? Var ni på själva gården?

Laca
0

Vi var inte på vingården, utan drack faktiskt vinet El Grifo på en kines-restaurang i turistorten Puerto del Carmen. Vi tyckte det smakade ganska likt ett Riojavin, som vi brukar dricka här på Teneriffa (det har inget namn, för vi köper det genom en spanjor som har kontakter i Rioja!) Vi köpte också några flaskor på en vingård som hette Los Almacenes i den lilla byn Ye. Lite söta, men väldigt goda av malvasiadruvor. De hade även vin och likör gjorda på kaktus. Men eftersom vi flög, och inte fick ha vätskor i handbagaget, kunde vi inte köpa så mycket.

Hawknestgrove
0

Tänk, jag bodde ett tag i Spanien och kommer ihåg ett vitt vin, som smakade väldigt likt de tyska, som hette Brilliante. Icke att förväxla med slisket Diamant här på bolaget. Åh så gott det var!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....