Vin iFokus

Vin

Etiketterspaniensamlingstrådsherrybloggar
Läst 14 ggr
Pyttelite
1

Bloggar om Sherry

Först ut är Sherry till mat.

SHERRY TILL MAT Sherry till mat är skapad för att sprida kunskap och kultur kring en av våra äldsta vindrycker och visa hur den passar till all sorts mat. Vi är en helt ideell och oberoende webbsida. Vi tar inte emot några ekonomiska bidrag.

Vi som står bakom webbsidan är:

Författaren och sherryskribenten Karl Lennart Högman. Han har gett ut fem romaner. Medverkat i ett tjugotal novellantologier. Skrivit fyra konstnärsbiografier och två konstböcker. Var tidigare lärare vid Lunds Universitet, journalist, vd i över 20 år, lokalpolitiker samt bokförläggare.

Läs mer här;

https://sherrytillmat.com/lennarts-blogg/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Bodegas Rey Fernando de Castilla Namnet Bodegas Rey Fernando de Castilla tillkom för att hedra kung Fernando de Castilla, som erövrade stora delar av Andalusien på 1200-talet. Han upptäckte de exceptionella egenskaperna hos jorden och klimatet för att producera viner av exceptionell kvalitet.     Företagets historia börjar med familjen Andrada-Vanderwilde, som sedan 1837 har en lång…
Pyttelite
1

Inte en 100%-ig Sherry-blogg men ändå några guldkorn:

Medelålders farfar med kärlekshandtag som gillar ärlig mat och ärliga viner. Misstänker att det samma gäller mina åsikter om människor. Jag kan inte poängbedöma mina medmänniskor, lika lite anser jag att det finns möjlighet att sätta siffror på viner. Däremot har jag en ganska klar uppfattning om vem och vad jag gillar respektive ogillar. Som tur är har jag ganska lätt för att ändra mig.

Arbetar med dryck och smaker professionellt som utbildare. Strävar ständigt efter att lära mig mer. Hur mycket som fastnar är en annan sak.

Min blogg är ett sätt för mig att komma ihåg vad jag gjorde, hur det gick till och vad jag tyckte. Helt enkelt en dagbok över mina köks- och dryckesäventyr (det där sista lät inte bra). Givetvis är den till för att jag vill dela med mig av det jag tycker är roligt och gott.

Läs mer här:

https://ohmansmatovin.com/2010/04/07/sherry-vinet-alla-snackar-om-men-ingen-dricker/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Allmänheten varnas! Nedan följer en lååång post om världens mest intressanta dryck. Sherry är vinvärldens mest underskattade vin. Sherry ger fantastisk valuta för pengarna. Sherry är en av världens…