Bag in Box
Bag in Box är uppenbarligen här för att stanna och det är jättebra, när man blir många och / eller behöver ha en mindre ömtålig förpackning. Jag har ofta varit tveksam till dessa, men insett att de faktiskt fyller en bra funktion. Hållbarheten är lite längre än om man öppnar en flaska vin, men jag tror inte att det är det som är det bästa med Bag in Box, utan snarare den oömma förpackningen. Hittade denna i min lokala butik, den är alkoholfri och riktigt god.
Vad tycker ni om Bag in Box?
/Désirée
Inte så förtjust. Det kan funka till en stor fest med buffé, men annars är det trevligare med flaskor. Vi kör vakumpump och det funkar jättebra.
Visst är glas tungt att bära hem, men jag är också lite tveksam till att ha alkohol i plast och till miljövänligheten i den silvriga plasten.
Sedan har jag läst att det alltid är mer sulfit i viner i BIB eftersom de skall hålla längre.
Är det samma funktion i den alkoholfria drycken med en innerpåse? Annars är det ett vettigt alternativ om det är mer som en mjölkförpackning.
Bag in box är genialt när man tänker på funktion, man tömmer innehållet utan att det kommer luft in som oxiderar, så hållbarheten blir betydligt längre. Att det kan verka som lågkvalitetsprodukter är ju egentligen bara en sak som inte har med förpackningen att göra. Man kan ju i princip hälla i vad som helst.
- Redigerat 2020-10-30 10:58 av DesK