Vin iFokus

Vin

Etikettalkoholfritt
Läst 6217 ggr
Gabriella89
5

Öppnade flaskor alkoholfritt vin

Hej,

Jag undrar om någon här inne vet hur lång tid det tar för en öppnad flaska alkoholfritt vin att få alkohol i sig igen. Jag har epilepsi och försöker undvika alkohol så jag är lite orolig hur länge jag kan låta öppnade flaskor stå i kylen.

kim1980
0

Det luktar skumt smakar lustigt . Jag dömer inte mjölk som är en vecka ut gånget ens datum sånt å . öppnad bedömer jag med smaka lukta. . Har saft som jag kastar för luktar jäst smakar inte normalt. Men i bland kan man även få för sig att är sig el så med drycker . Just oro med alkohol. . Det är psykiskt oro antar jag. Kan känna igen mig i sån oro var extrem för ..

Åsa S
1

Tror snarare att det alkoholfria vinet blir dåligt och möglar än att det blir alkohol i det är inget man ka spara nån längre tid utan har man öppnat det ska det ses som färskvara och ska användas inom några dagar.

Maria
0

Jag tror inte heller att det bildas alkohol bara så där….

Däremot skulle jag hälla ut det som var kvar i en öppnad flaska.

/Maria

Gabriella89
0

Humm, vad konstigt, min bror sa att det skulle jäsa och bilda nytt alkohol i. Men jag hoppas att ni har rätt. Hur många dagar tror ni det håller?

Åsa S
1

I kylskåp kan det nog hålla en 5-7dagar utan att det blir farligt men man kan nog få en smakförsämring redan efter 3-4 dagar.

Denna kommentar har tagits bort.
Em_
2

Vi glömde bort en öppnad flaska en gång. Vet inte hur länge den stod men när vi hällde ut den luktade den jäst och ruttet. Aldrig att man hade kunnat missta  det för ett vanligt alkoholhaltigt vin.

Denna kommentar har tagits bort.