Billigt, dyrt och för dyrt vin?
Vad tycker du är billigt (kan köpas/drickas ofta), dyrt (köps/dricks men vid speciella tillfällen) och för dyrt (köps inte även om det skulle vara gott) i vinväg?
Då jag inte kan vin skriv gärna hur mycket man får.
l'm back
Finns ju billiga vinboxar ifall man räknar literpriset men är inget jag köper, kombinationen billigt och dricka ofta är lite alkisvarning. Ser mera vin som ett komplement som höjer en fin middag nån gång på en helg el. dyl så det beror ju på vad man ska äta, men köper nog hellre nått i 80-120kr klassen som passar bra till det jag ska äta än att köpa nått billigt som ofta har väldigt enkel sammansättning och kort eftersmak. Nått som jag tycker är för dyrt även om det kan vara gott är riktigt dyra champagner, det brukar smaka mer om de som kostar några tusenlappar och de är mer komplexa jämfört med de för 300-400kr men jag tycker det är för dyrt ändå.
Dyrt vin för mig är upp emot 200 kronor. Är vinet gott och passar till maten så kan det få kosta 200 kronor. Men klassen jag brukar köpa i är runt 100 kronor, ofta mindre. Tycker vin för 60 kronor kan vara goda också, men jag köper dem inte mer ofta för det. Vin ska avnjutas och det gör jag inte till vardagen, inte ens varje helg.