Annons:
Etikettövrigt
Läst 1663 ggr
Lillyrod
2016-12-25 18:11

Ekologiskt vin

Det ekologiska vinet Cuma som jag har tyckt mycket om försvinner från Systembolagets sortiment. Det ska gå att beställa men man är ju som man är. Krångligt så struntar man i det. 

Jag tycker det är synd att det dras in på det ekologiska sortimentet 😕

Annons:
Åsa S
2016-12-25 18:20
#1

Vem har sagt att det ska försvinna ur sortimentet? Systembolaget gör om sitt sortiment 4ggr/år mars, juni, augusti och december. Inte ens butikerna brukar veta om att nått går över till beställningssortimentet förren runt 1mån innan det sker och du verkar veta ca 3mån innan nästa sortimentsskifte. Försvinner det nu i butik är det ofta att det är nått fel på produkten eller att det är slut hos leverantören eller så utgår den ur en del butiker för att leverantören inte har flaskor/boxar så det räcker till alla butiker (men det innebär inte att den utgår ur systembolagets sortiment utan att den fortfarande finns bara inte i alla butiker). Att beställa är nästan enklare än att handla i butiken bara klicka lite på datorn efter man gjort sitt konto och sedan får man sms när varan finns i butik och så ber man bara nån av personalen på golvet att hämta så hämtar de varan på lagret man behöver inte leta efter den.

(kan lägga till att vid varje sortimentsskifte brukar det bli fler ekologiska produkter inte färre så för att en ekologisk box försvinner, innebär det inte att det dras in på det ekologiska troligtvis tas det ju in fler ekologiska boxar samtidigt som nått försvinner. Ofta tittar man på försäljningshistorik + vad som ska fasas in från beställningssortimentet + vad systembolaget har köpt in när man beslutar vad som ska vara kvar och vad som ska bytas ut mot annat.)

Lillyrod
2016-12-25 18:26
#2

Jag fick den informationen när jag köpte den sist. Det var sista boxen de hade och om jag ville ha fler så fick jag beställa i fortsättningen sade expediten. Det var klart och tydligt att det inte skulle finnas i butikerna i fortsättningen.

Åsa S
2016-12-25 18:29
#3

Den ska inte försvinna ur våran butik iallafall. Gissar att den kanske utgick ur din butik vid sortimentsskiftet i december men att de hade så många boxar på lagret att de inte sålde slut på dem förren nu.

Lillyrod
2016-12-25 18:31
#4

Det är december och jag köpte den för ca 2 veckor sedan. Jag vet inte vad personalen där fått för information men det är vad de sa till mej. Endast i beställningssortimentet.

Åsa S
2016-12-25 18:43
#5

Isåfall måste de ha missförstått för den finns fortfarande i 133butiker i sverige + det finns bild på den på systembolagets hemsida (vilket det inte brukar finnas ifall det ligger i beställningssortimentet) + det saknas informationen som saker i beställningssortimentet har. Kanske personalen var otydlig för beställningssortimentet betyder ju att man inte hittar den varan i någon butik (med vissa undantag ifall nån butik har ovanligt många beställningar kan de få dispans) men man kan beställa även produkter som finns i ordinarie sortiment men som kanske inte finns i butiken man handlar i, väldigt få butiker har ju allt. Finns det på varudepån kan man själv sitta hemma och beställa till sin butik, är det slut på depån men finns i andra butiker kan ens butik göra en internleverans från annan butik (internleverans kan man inte göra själv)

Lillyrod
2016-12-25 19:00
#6

Ja internleveranser vet jag för det har jag själv kört mellan olika butiker. Konstigt att de uttryckte sig på det viset då. Jag såg själv att det fanns kvar på hemsidan redan när de sa det men trodde det skulle plockas bort. 

Butiken här är ganska stor men jag förstår ju att de inte kan hålla allt. Jag tycker ändå det är synd att de plockar bort det ekologiska för det finns inte så mycket att välja på även om det blir mer och mer : )

Annons:
Sindri
2016-12-25 19:32
#7

Jag tycker verkligen att det finns mycket att välja på när det gäller ekologiska viner. Man kan helt sikta in sig på de gröna etiketterna och hitta nästan alla sorts viner.

Lillyrod
2016-12-25 20:13
#8

Det finns en del att välja på ja men det ska passa ens smaklökar också 😃

Upp till toppen
Annons: