Annons:
Etikettandra-drycker
Läst 3581 ggr
DesK
10/26/16, 7:07 AM

Blossa årets smak 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årets glögg har norrländsk prägel med smak av kråkbär och björksav. Jag tycker detta låter spännande, så jag tänker prova den här glöggen. Säljstart på Systembolaget är 1 November.

Bilden är hämtad från Blossas pressmaterial (http://www.mynewsdesk.com/se/folkofolk/pressreleases/kraakbaer-smaksaetter-blossa-16-en-gloemd-skatt-i-den-norrlaendska-skogen-1549899) och är använd i enighet med dess licens om fri delning, Creative Commons erkännande (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/).

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[helga21]
10/26/16, 8:08 AM
#1

Det blir vit glögg för min del :)

Åsa S
10/27/16, 1:57 PM
#2

Säljstart för Blossa 16 var 1oktober som vanligt ligger den I beställningssortimentet tills antalet beställningar till butik varit tillräckligt många för att den ska fasas in I butikens sortiment så det är inte säkert den fins  butik 1 nov.

DesK
10/27/16, 5:33 PM
#3

#2 Tack för upplysningen! Vad konstigt att killen på det Bolaget som jag var in på, sa så till mig 🤔

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Åsa S
10/27/16, 9:09 PM
#4

Han kanske inte visste det, det stora glöggsläppet är 1nov (då kommer även julölen och julmusten) men då får man bara in de sorter som systembolaget tagit in i sortimentet (beställningssortimentet ägs av leverantören inte systembolaget)

Honestyisdead
10/29/16, 10:29 PM
#5

På våra system sa dom att dom kommer ha dom i butik den 1a.

Åsa S
10/29/16, 10:47 PM
#6

Japp all glögg systembolaget köpt in kommer den 1nov i butikerna men Blossa 16 har inte systembolaget köpt in utan den ägs av leverantören, om ditt systembolag fått tillräckligt med beställningar kan de ha ansökt om tillstånd att ha den i butik men det är inte säkert att den kommer att finnas i alla butiker i hela sverige 1nov vi kommer ex. inte att ha den redan från 1nov utan det kan ta lite längre tid.

Kan lägga till att Blossa själva valt att lägga denna produkt i beställningssortimentet eftersom de då får börja sälja den 1mån tidigare än de andra glöggarna som inte får börja säljas förren 1nov.

Annons:
TjockaBerta
11/7/16, 2:36 PM
#7

Vi köpte en flaska till helgen men det var en besvikelse. Surt och otäckt.

>>>Malum domesticum<<<

DesK
11/8/16, 10:01 AM
#8

Tänk vad olika vi är! Vi provade årets glögg och tyckte båda att det var trevligt med en lite mindre söt glögg🙂 Blossas vanliga glögg, blandar jag ut med lite enkelt rödvin, för att få ned den extrema sötman.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
11/8/16, 12:15 PM
#9

#8

Det är väl därför det finns olika sorter 😃

Jag slår i en liten skvätt vatten i Blossaglöggen så blir den mindre söt.

>>>Malum domesticum<<<

DesK
11/8/16, 12:19 PM
#10

Japp!😃 Vatten?😮 Blir inte glöggen tunn i smaken av det?🤔

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
11/8/16, 12:22 PM
#11

#10

Väldigt liten skvätt.

>>>Malum domesticum<<<

Madde
11/10/16, 10:54 AM
#12

#7: Trist att du inte gillade glöggen. Drack du den varm eller kall? Vissa av Blossas glögg funkar både varm och kall. Gillade den japanska för några år sedan. #8: Det kan ju vara gott att den inte är så söt glöggen. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[helga21]
11/14/16, 5:26 PM
#13

Jag köpte en vit glögg på Netto som är ekologisk. Det var den enda vita som fanns där och jag tål inte rödvin. Den är god måste jag säga  med en isbit i och jag googlade och fann att det även fanns en mängd andra alternativ på systemet.

http://dufvenkrooks.se/sortiment/

Annons:
JazzBass
11/14/16, 10:10 PM
#14

Min favoritglögg de senaste åren har varit 'Herrgårds glögg spetsad med whisky'.  Var in på Alko i lördags men hittade inte den bland alla glöggsorter. Skulle genast ha köpt ett par tre flaskor av den annars. Nån som vet vad som hänt med den?

Blossas årsutgåvor har jag oftast inte haft så mycket till övers för, så jag brukar välja nåt annat, eller koka egen. 🙂 Årets med björksav är jag inte så sugen på att prova heller. Jag gillar doften av björksav, men jag har väldigt svårt för det i dryckesform.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Wony
11/21/16, 8:22 PM
#15

Årets glögg tyckte jag var trevlig. Just att det var kråkbär tyckte jag i alla fall gav det en lite vuxnare smak.

Ria74
11/22/16, 1:41 PM
#16

Jag testade den idag genom jobbet. På jobbet får jag inte använda värderande ord, men off the record kan jag säga att jag inte alls gillade den.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Madde
11/23/16, 9:27 AM
#17

#16: Vad jobbar du med eftersom du inte får använda värderande ord?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sarafiaklara
11/23/16, 5:23 PM
#18

Jag tycker den är god. Inbillar mig iaf att den har lite rökig eftersmak vilket jag gillade. Tyckte också att den var lite mindre sliskig vilket för mig var positivt.

Ria74
11/29/16, 10:15 AM
#19

#17 Jag jobbar som sensoriker på The Absolut Company. I mitt yrke är det väldigt viktigt att jag inte använder några värderande ord utan fungerar som ett instrument bara :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: