Annons:
Etikettallmänna-frågor
Läst 807 ggr
Madde
10/3/16, 3:23 PM

Vad föredrar du helst att dricka?

Skriv gärna vad du föredrar.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
[helga21]
10/3/16, 3:29 PM
#1

Kiviks Herrgårdscider 0,3 % min absoluta favorit!

Madde
10/3/16, 3:31 PM
#2

Jag har svarat mousserande vin, har faktiskt hittat min favorit som nu råkar vara alkoholfritt oxå. Så 5 plus till Rickard Juhlins mousserande.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

DesK
10/3/16, 4:53 PM
#3

Utöver hembubblat vatten, som alltid finns på bordet, så försöker jag se till att vinet passar till maten. Jag svarade dock rött vin, mest för att min sambo oftast föredrar det 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[helga21]
10/3/16, 4:58 PM
#4

# 3 Trots att jag själv inte dricker vin då jag inte tycker om smaken så försöker jag faktisk det också.

DesK
10/3/16, 5:00 PM
#5

#4 Då är det ju extra bra att de är så duktiga på de flesta Bolag att ge bra råd 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Madde
10/3/16, 5:37 PM
#6

Jag dricker mest vatten dyker eget bubbelvatten här hemma, men får jag välja något när jag ska lyxa till det så blir det bubbel.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
[helga21]
10/3/16, 8:09 PM
#7

# 5 Jag är intresserad av vin och kan smaka dessa men uppskattar till fullo inte smaken på dem 😃

DesK
10/3/16, 8:15 PM
#8

#7 Det är en spännande och intressant ståndpunkt 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
10/3/16, 8:40 PM
#9

Till maten tar jag gärna ett glas rött men är jag ute en kväll dricker jag hellre vitt.

>>>Malum domesticum<<<

[helga21]
10/3/16, 9:08 PM
#10

# 8 Upplever framförallt att rödvin smakar surt. Min man påstår att jag har en barnslig smak 😃.

Madde
10/3/16, 10:43 PM
#11

#10: Jag tycker att rödvin kan variera väldigt mycket. Men hittar man ett rödvin som passar ihop med maten så gifter de sig med varandra lika mycket som att det kan bli helt fel.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[helga21]
10/3/16, 10:56 PM
#12

# 11 Jag är allergisk mot rödvin -tack och lov 😃

Minnix
10/21/16, 1:22 AM
#13

Jag älskar rött vin! Särskilt de fylliga/fruktiga men med låg sockerhalt. Tex Sunrise eller Luz! Gärna med tydlig smak av körsbär eller svarta vinbär. Dock så har vissa i min familj någon slags "allergi" mot röda viner, även jag, så min tunga blir alldeles kolsvart och tänderna blir blå efter första glaset… så om jag är ute bland folk så tar jag hellre ett glas vitt 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: