Annons:
Etikettallmänna-frågor
Läst 2898 ggr
[fritte1974]
9/5/16, 6:11 PM

Vad vill ni se på vin.ifokus

vad skulle uppskattas

Annons:
[fritte1974]
9/15/16, 2:38 PM
#1

inga förslag beklagar

Madde
9/16/16, 8:38 PM
#2

Skulle vilja se någon sorts artikel/artiklar kring alkoholfritt vin/mousserande som finns att välja på idag? Är själv gravid och kan endast dricka det nu och det har ju blivit mycket för alternativ som smakar bra. Gärna där man ger tips om minst en 5 olika viner i vitt, rött, mousserande. Vad som är prisvärda osv. Gärna separaa artiklar så det är lätt att hitta.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

DesK
9/16/16, 8:43 PM
#3

Madde, det ska jag försöka fixa. Kan dock redan nu tipsa om att det finns många alkholfria viner och lågalkoholviner på systemet.  Jag körde med alkoholfritt på ett namngivningskalas senast och de viner som valdes då, var i stort sett samma viner som jag valde till en studentfest året innan. Kommer tyvärr inte ihåg namnen på vinerna, men tar reda på det i kommande vecka.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Madde
9/16/16, 8:54 PM
#4

Jag har ett gott tips på alkoholfritt mousserande vin som Rickard Juhlin står bakom. Det är ju dyrare men så gott och kostar 89 kr.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[fritte1974]
9/17/16, 2:42 PM
#5

4 och heter?

Madde
9/17/16, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det heter Rickard Juhlin.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
Åsa S
9/18/16, 9:07 AM
#7

Här kommer ytterligare tips på alkoholfritt (som finns i systembolagets sortiment):

Ein Zwei Zero provade jag igår till en thairätt med kokosmjölk i + röd curry det var nog det bästa alkoholfria vita vinet jag testat eller så var det kombinationen som var väldigt bra.

Billabong tycker jag är ett riktigt bra alkoholfritt mousserande vin. +Fläderbubblet är riktigt trevligt det med som ex, en fördrink på en fest

Den mousserande franska äppelmusten (jus de pommes)är också trevlig lite mera åt ciderhållet passar bra både som sällskapsdryck och att dricka till ostbrickan.

Finns även en del alkoholfri öl som är trevlig vill man ha en bra ljus lager utan så mycket beska är high wheeler trevlig + flaskan är ju fin med.

(+Snart kommer ju den lagrade julmusten in hos systembolaget som är så god, brukar köpa lite extra flaskor de brukar bara bli bättre av ytterligare något års lagring. Tyvärr köpte jag inga extra förra året.)

Tokryck
9/28/16, 7:48 AM
#8

Inga tips förutom det som sagts. Men vitt mousserande alkoholfritt: No1 rekommenderar jag :)

[helga21]
9/28/16, 7:42 PM
#9

http://vin.ifokus.se/discussions/57cd9926ce12c4152b0007c3-vad-vill-ni-se-pa-vinifokus?discussions-1

Detta använder jag personligen till att blanda en drinnk med Apeach Absolut vodka ihop ,med ett par isbitar i. Mycket gott. Går även bra i båler eller som det är på en isbit med inte som dryck till mat då det är lite sött.

Honestyisdead
10/5/16, 1:54 PM
#10

En artikel om hur vin framställs hade varit intressant :)

Upp till toppen
Annons: