Annons:
Etikettvinprovningar
Läst 1641 ggr
[mingdie]
11/11/09, 11:15 AM

Detta är vad jag kallar vinprovning

Varje år så går Air NZ Wine Awards av stapeln. I år var det 1600 olika viner som provades av domarna i den här tävlingen. Över 100 viner fick guldmedalj och många fler tilldelades silver och brons.

Här är en länk till en tidningsartikel där alla guldmedaljörerna står med. Klicka gärna på "photos" till höger på sidan så får ni se ett enormt vinbord.

Air NZ Wine Awards

Annons:
Loucar
11/11/09, 11:29 AM
#1

Wow verkligen imponerande hur går detta till verkar ju lite tufft att prova 1600 viner på en dag?

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[mingdie]
11/11/09, 11:40 AM
#2

Dom delar upp vinerna men på ett sätt så att alla vinerna smakas av ett visst antal domare. Sedan går dom bästa vidare och dom smakas av alla domarna.

Jag känner en som gör detta som jobb och det är ett hårt och svårt jobb. Jag har varit på vinprovning med ett 40-tal viner och munnen känns ganska sträv nästa dag så jag kan föreställa mig hur dessa känner det.

Loucar
11/11/09, 11:54 AM
#3

Det lät lite mer rimligt bara tanken på att prova över 1000 viner kan ju få vem som helst att tappa sugen och smaken för den delen.

Vi kanske kan ha några av dessa viner om de finns med på bolaget på månadens vintips framöver.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

DesK
11/11/09, 12:12 PM
#4

Imponerande!

Tidningen Allt om Mat har i alla fall tidigare gjort en provning av hela systembolagets sortiment en gång om året.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loucar
11/11/09, 12:13 PM
#5

Desk jag tror den finns ute i handeln just nu såg i alla fall nåt som hette Allt om Mats Vinspecial. Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Upp till toppen
Annons: