Annons:
Etiketteraustraliennyazeeland
Läst 1754 ggr
Loucar
2009-11-13 21:45

Montanas Reserve Pinot Noir

Då har jag provat Montanas Reserve Pinot Noir 2006.

Mingdie jag måste faktiskt hålla med dig om att det var inte var det godaste vin jag druckit. Det var mycket riktigt tunt, jag hade velat haft ett lite fylligare och smakrikare vin. Färgen känns lite genomskinlig i överkant men är annars mörkröd.

Läste lite på nätet och den strävhet som det pratas om kan jag inte alls hitta. Doften är lite intetsägande för mig men jag är ju lite snuvig o känner inga direkta dofter om de inte är riktigt starka just för stunden.

Detta vin drack jag till en lövbiffsgryta med pasta kommer en bild senare bara min mobil och jag kommer överens

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
DesK
2009-11-14 17:56
#1

Nu har jag ju inte testat detta vin, men kan det vara så att lagringstemperaturen inte har varit bra? Så att vinet därmed inte blir vad det borde vara. Systembolaget har till exempel inte kylrum för lagring av vin och i butikerna står eller ligger ju vinerna i värmen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Loucar
2009-11-14 17:59
#2

Låter Mingdie komma med en kommentar om det, jag är inte så hemma på det där med lagring.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[mingdie]
2009-11-15 10:56
#3

Det bör inte ha med lagringen att göra. Det är inte själva temperaturen som är sämst för vinet utan stora temperaturförändringar.

Pinot Noir vinerna är lätta, med tunnare färg än till exempel Cab Sav eller Syrah. Det gör att dom billigare Pinot Noir vinerna oftast har väldig tunn smak och är inte alls goda. Ett riktigt bra Pinot har massor av doft och smak men ett som görs billigt saknar oftast helt karaktär.

Pinot har blivit en populär druva och det görs en hel del billigare viner nu för tiden. Detta är för mig ett sådant vin tyvär.

Loucar
2009-11-15 10:58
#4

Då kommer nästa fråga vilken prisklass bör man lägga sig på för att få ett riktigt bra Pinot Noirvin?

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

[mingdie]
2009-11-15 11:14
#5

Jag vet inte hur priserna ligger på systemet men ett riktigt bra Pinot betalar jag ungefär 150-250 kr. Nu är priserna lägre här så det blir nog mer i Sverige.

Ta Pegasus Bay Pinot Noir som kostar 300 kr på bolaget så köper jag det för 220 kr. Felton Road Pinot Noir är 449 kr på bolaget och jag köper för 230 kr. Båda dom vinerna är fina.

Men jag skulle nog titta på dpm Franska Pinot Noir vinerna. Jag tror att du kan få fina viner till rimliga priser.

Loucar
2009-11-15 11:31
#6

Ska kika vad som finns och prova, resten av detta vin får åka ner i en köttgryta där passar det säkert bättre. Håller med dig om att detta inte var någon hit men som sagt det är ju av misstagen man lär sig. Glad

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: