Annons:
Etiketterspanienportugal
Läst 6328 ggr
Pyttelite
2017-09-26 20:49

Blått i glaset

Kanske har ni redan provat det blåa vinet som lanserades i våras. Vinet kommer från Spanien och är egentligen ett vitt vin som har färgats av färgpigment från blå druvsorter, antocyanin och färgämnet indigo.

Tillsatsen är smaklös och färgen på vinet är ljusblå. Vinet finns i olika utförande både stilla och mousserande. Själv har jag inte provat något av dom men de kommer säkert att göra succé som entrédrink till en festligare middag.

Jag vill inte skriva ner något jag inte provat men själv tycker jag nog att det finns tillräckligt med vintyper och sorter av de naturliga varianterna så den här typen av viner är mer spektakulära än bra.

Prova gärna och skriv vad ny tyckte om drycken med den ädla färgen.

Platino Nr 77398 - Blue Moscato Flowery Sparkling  

Marques de Alcantara  Nr 76893


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Minnix
2017-10-03 19:17
#1

Jag hann precis bli gravid innan detta kom till systembolaget i min by! Men jag tänker absolut prova när det är möjligt :) har dock inte hört så mycket positivt av dessa blåa viner men det återstår att se…

Pyttelite
2017-10-04 20:25
#2

Tror inte riktigt att du missat något men kanske finns det en bra kombination för blåa viner också.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Minnix
2017-10-05 14:03
#3

Du kan väl hojta till om du smakar de som finns och om det var drickbart! Kanske en passande fördrink på halloween 😎

Minnix
2018-01-08 21:10
#4

Nu har jag smakat Platino! Det bjöds på som skålskumpa på nyår. Kan säga att min första tanke var att det smakade tvål! Men, gott på något sätt… systemets text "Blommig, mycket söt smak med inslag av fläder, päron, rosor och honung. Serveras vid 6-8°C som sällskapsdryck." passar bra… blommig var ordet 😛

Pyttelite
2018-01-08 21:15
#5

Härligt att du vågade prova! 😃

Kanske inte så dumt som fördrink till en varm sommarfest - men just sötman funkar inte för mig säger jag utan att ha smakat …


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Minnix
2018-04-04 14:21
#6

Mjaa, det söta och blommiga gjorde liksom att det smakade som om man fått tvål i munnen i duschen typ. Kombinerat med vitt vin… inget jag kommer att köpa för smakens skull iallafall haha!

Annons:
Upp till toppen
Annons: