Annons:
Etikettövrigt
Läst 2263 ggr
Madde
6/23/17, 8:51 PM

Vad dricker ni på midsommarafton?

Är det något speciellt ni tycker passar bra till midsommarmaten eller till ert sällskap?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
Sindri
6/23/17, 9:21 PM
#1

En minimal snaps i många små "sippar" för att kunna sjunga snapsvisor som jag tycker är ett roligt kulturarv. Sen blir det vatten för resten, vill inte blanda in vin sen.

tlover
6/23/17, 11:53 PM
#2

Vatten, eller te men det fanns inte som alternativ (halkade in via nya inlägg)

l'm back

Madde
6/26/17, 5:21 PM
#3

Jag drack vatten på midsommarafton. Det var gott nog för min del. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Minnix
6/27/17, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag drack alkoholfri rose! Den var riktigt god faktiskt! 😃

Madde
6/27/17, 8:26 PM
#5

#4: Vad kul att den smakade bra. Då måste jag prova den i sommar. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JazzBass
6/28/17, 2:18 PM
#6

Blev några glas rödvin och någon enstaka öl under midsommarhelgen. Firade rätt enkelt i år, hemma med familjen och med svärmor som enda gäst. 😂 Vid en  "normal"midsommarmiddag tycker jag det hör till med en (1) snaps eller max två (gärna akvavit eller nån annan kryddad sort), och kanske uppfriskande öl snarare än vin. Men det beror på väder och vind, vilken mat man har, barnnärvaro etc.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Madde
6/30/17, 7:35 AM
#7

#6: Håller med om att det lite hänger på väder, vind, vilken mat man har och om man har barnnärvaro. Nolltolerans till måttligt(en till två glas) med alkohol i barns närvaro är något jag tycker är oerhört viktigt. Barn ska kunna känna sig trygga i vuxnas närvaro.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Pyttelite
7/1/17, 6:37 PM
#8

Naturligtvis blev det vin till sillen även denna midsommar. En fin egenimporterad pinot gris från Tyskland. En perfekt druva som kommer fram både till påsk och midsommar. Kan varmt rekommenderas!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


DesK
7/4/17, 7:32 PM
#9

Just iår blev det sill, nubbe och öl, men det har varierat mycket genom åren. Allt från vatten, flädersaft, vin blandat med flädersaft, glögg med is i mm. En kall och extremt regnig midsommar blev det glögg framför öppna spisen..

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: