Annons:
Etikettövrigt
Läst 3394 ggr
copia
9/28/13, 5:54 AM

"svullen box"

Hej! Jag köpte en box rödvin på Danmarksbåten, tänkte inte på det då, men när jag kom hem så upptäckte jag att kartongen var buktig och såg uppsvälld ut, liksom. Påsen inuti var som en ballong, jag var tvungen att ta den ut kartongen för att kunna öppna den, pipen gick inte att pilla fram. Vinet har fin färg, är lite syrligt, liite kolsyra liksom, doften sticker lite i näsan, men jag kan inte säga att det smakar illa. Kan något ha hänt i boxen, eller vad beror det på? Har inte tänkt på tidigare om påsen varit så spänd när jag har köpt Box-vin.

Annons:
Hawknestgrove
10/18/13, 6:14 PM
#1

verkar underligt. Ok, hur som helst, smakar det inte illa, så är det ju definitivt inte farligt att dricka det. Bon Appetit!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Farwuq
11/27/13, 4:43 PM
#2

Möjligen är det en efterjäsning som skett, det är absolut inte farligt.
Smakar det bra, så är det bara som ett pärlande vin.

😉

Detta visar också att halten av konserveringsmedel är låg eller obefintlig i vinet.
Det är givetvis ett plus om man inte tillsats större mängder konserveringsmedel.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Åsa S
11/28/13, 10:18 AM
#3

Efterjäsning, inte helt ovanligt när det gäller viner, köper man vin på systembolaget så kan man gå tillbaka och få en ny box för efterjästa viner smakar inte alltid så bra. När det gäller reklamationer behöver man inte ha kvitto och man kan gå till vilken systembolagsbutik som helst. Köper man på båtar har man inte samma generösa rättigheter som konsument.

Upp till toppen
Annons: